Title Poučavanje početnog programiranja oblikovanjem računalnih igara
Title (english) Teaching programming for novices by designing computer games
Author Monika Mladenović
Mentor Marko Rosić (mentor)
Committee member Krešimir Pavlina (predsjednik povjerenstva)
Committee member Ivica Boljat (član povjerenstva)
Committee member Nikola Marangunić (član povjerenstva)
Committee member Branko Žitko (član povjerenstva)
Committee member Hrvoje Kalinić (član povjerenstva)
Granter University of Split Faculty of Science Split
Defense date and country 2019-07-15, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline INTERDISCIPLINARY AREAS OF KNOWLEDGE Educational Sciences (Child and Educational Psychology, Sociology of Education, Political Science of Education, Economics of Education, Anthropology of Education, Neurosciences and Early Learning, Educational Disciplines)
Universal decimal classification (UDC ) 37 - Education
Abstract Programiranje je apstraktno i teško, pogotovo za početnike na osnovnoškolskoj razini školovanja. Za „klasično“ poučavanje programiranja uglavnom se koriste tekstualni programski jezici, što dodatno otežava učenje početnicima zbog naglašenih problema sintakse. Osim toga, dodatni problem je kontekst programiranja koji se uglavnom svodi na rješavanje matematičkih problema, što pripadnicima digitalnog doba smanjuje motivaciju. Ublažavanje problema sintakse, ali i pomak konteksta programiranja sa matematičkih problema na npr. oblikovanje igara može se postići korištenjem vizualnih programskih jezika primjerenim uzrastu. Prema navedenom postavljena su tri osnovna cilja istraživanja: a) utvrditi utjecaj na poučavanje programiranja, kod početnika u osnovnoj školi, oblikovanjem igara u blokovski orijentiranom, vizualnom programskom jeziku, primjerenom dobi učenika; b) utvrditi utjecaj promjene konteksta učenja s matematičkih problema prema oblikovanju računalnih igara na razumijevanje koncepta petlje i motivaciju učenika u osnovnoj školi; c) osmisliti model poučavanja programiranja početnika u osnovnoj školi uz uporabu alata i zadataka primjerenim dobi učenika. Prema ciljevima osmišljeno je istraživanje u četiri faze koje se provodilo tijekom četiri školske godine u osnovnim školama. Rezultati cjelokupnog istraživanja pokazali su kako učenici postižu bolje rezultate kada se za poučavanje programiranja kod početnika u osnovnoj školi koristi kontekst oblikovanja igara te kada se za programiranje koristi vizualni-blokovski programski jezik primjeren dobi. Također je utvrđeno kako je stav prema programiranju bolji u odnosu na „klasično“ poučavanje programiranja. Rezultati istraživanja mogu biti smjernice za razvoj novih načina poučavanja programiranja početnika u osnovnim školama.
Abstract (english) Programming is abstract and hard, especially for beginners at the primary level of education. The traditional way of teaching programming is based on using text-based programming languages which further complicates learning for beginners by emphasizing syntax problems. Besides that, additional problem is the programming context which is mostly based on solving math problems, reducing the motivation for members of the digital age. Syntax problems can be reduced, but also context can be shifted from solving math problems towards the design of computer games, by using visual programming languages appropriate for target age. Per the above, three main goals were set: a) determine the appropriateness and effectiveness of using visual programming language for designing computer games for programming novices in the elementary school; b) determine the effectiveness of the understanding of repeating algorithm by designing games using visual programming languages; c) offer teaching model for programming novices at the elementary school level by using appropriate tools and tasks. According to set goals, the research is organized in four stages during four school years in elementary schools. The results of the revealed that students gain a better understanding of programming concepts by using visual programming languages appropriate for students age compared to the traditional way of teaching programming. Besides, students motivation toward programming is also improved by programming games using visual programming languages. According to the results, the new didactic strategy that will enrich the methodological knowledge will be proposed.
Keywords
poučavanje programiranja
programski jezici
igre
početnici u programiranju
informatika
Keywords (english)
teaching programming
programming languages
games
programming novices
informatics
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:166:553683
Study programme Title: Science and Engineering Education Research Study programme type: university Study level: postgraduate Academic / professional title: doktor/doktorica znanosti iz interdisciplinarnih područja znanosti polje obrazovne znanosti (doktor/doktorica znanosti iz interdisciplinarnih područja znanosti polje obrazovne znanosti)
Type of resource Text
Extent 203 str. ; 30 cm
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2019-07-22 08:45:05